سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست بیمارستان های تهران به همراه آدرس و شماره تلفن

شهر تهران با جمعیتی بیشتر از هشت ونیم میلیون نفر بزرگترین شهر ایران است. در این شهر 235 بیمارستان، اورژانس ، پلی کلینیک و زایشگاه وجود دارد. بسیاری از بیمارستان های مهم و تخصصی در ایران در شهر تهران قرار دارند که بسیاری از افراد برای معالجه بیماری های خود یا انجام عمل های مهم به این شهر مراجعه می کنند. در بخش زیر می توانید لیست بیمارستان های تهران را به صورت کامل همراه  با شماره تلفن مشاهده کنید.

بیمارستان ها در ایران به دو دسته بیمارستان های دولتی و بیمارستان های خصوصی دسته بندی می شوند. در بیمارستان های دولتی که زیر نظر دولت و سازمان تامین اجتماعی قراردارد پذیرش افرادی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند با هزینه بسیار اندک انجام می شود و بیمار برای انجام روند درمانی، نگرانی از بابت هزینه های درمان ندارد. با این حال به دلیل افزایش تعداد بیماران و افزایش تقاضا برای مداوا در بیمارستان های دولتی، این بیمارستان ها دارای تراکم بیشتر، صف های طولانی انتظار و خدمات هتلینگ کمتری نسبت به بیمارستان های خصوصی است که این موضوع سبب افزایش نارضایتی مردم از بیمارستان های دولتی شده است. با این حال هزینه بسیار بالای بیمارستان های خصوصی و دریافت خدمات درمانی از این مراکز موجب شده تا فقط درصد کمی از مردم متقاضی استفاده از خدمات این بیمارستان ها باشند.

با توجه به جمعیت و وسعت زیاد شهر تهران، برای دسترسی بهتر مردم مناطق مختلف به بیمارستان ها و مراکز درمانی، در تمامی نقاط شهر می توان بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی را مشاهده کرد. با این حال اغلب بیمارستان های خصوصی شهر تهران در مناطق بالاتر شهری قرار دارند. به عنوان مثال در منطقه 6 تهران 31 بیمارستان خصوصی و دولتی قرار دارند اما در منطقه 16 تهران فقط سه بیمارستان وجود دارد. پراکندگی بیشتر بیمارستان ها در سطح شهر می تواند در توسعه عادلانه بهداشت و درمان موثر باشد.

 

مراکز صدور گذرنامه در تهران

لیست بیمارستان های تهران